Cum îți repari mașina pe banii statului, dacă ți-ai stricat-o într-o groapă: toți șoferii trebuie să cunoască procedura
În România, din poziția de șofer, nu ți-e frică de ploaie pentru că ar putea să strice carosabilul sau să afecteze vizibilitatea, ci pentru că se maschează gropile din asfalt, unele mai serioase decât altele. Astfel, poți ajunge cu mașina pe butuci și, cu siguranță, nici măcar nu este vina ta. Din fericire, există totuși un sistem la care poți apela în speranța să nu-ți repari mașina pe banii tăi.
RCA are orice șofer din România sau ar trebui să aibă. Din păcate, asigurare auto obligatorie nu te ajută să-ți repari mașina când ți-ai stricat-o într-o groapă de pe stradă. În acea situație, ai nevoie de CASCO, dar chiar și așa, ar fi bine să fii atent la câteva aspecte. Nu de alta, dar nu-și dorește nimeni să-i explodeze valoarea la asigurarea auto pe anul următor pentru că primăria, consiliul județean sau Compania Națională a Drumurilor a neglijat asfaltarea șoselelor.
Cum îți repari mașina dacă ți-ai stricat-o într-o groapă de pe stradă
În momentul în care ți-ai stricat o roată sau ai suferit o avarie mai gravă la autoturism din cauza străzilor de proastă calitate din România, este important să faci imediat câteva poze la fața locului cu întregul set de circumstanțe, atât cu groapa, cât și cu mașina. Un martor obiectiv al evenimentului ar fi benefic, acesta poate da declarații despre cum s-a produs evenimentul.
Reparația efectivă, dacă nu cumva ai CASCO, o faci pe banii tăi în prima fază. Ulterior, poți încerca să-ți recuperezi cheltuiala de la cei responsabili de starea drumului: Compania Națională a Drumurilor, primăria din zonă sau consiliul județean. Faci o plângere la autoritatea în cauză, atașezi la dosar declarații ale martorilor, pozele de la fața locului și devizul de reparații de la service-ul auto la care ți-ai reparat autovehiculul. Practic, vorbim de o cerere de despăgubire către o instituție a statului. Dacă ești refuzat, mergi la tribunal, te adresezi instanței.
Partea bună dacă ai CASCO este că, imediat după producerea accidentului, poți suna la centrul de daune al companiei unde ai asigurarea. Este posibil ca un inspector de daune să vină și să-și facă propriile poze. Duci mașina în service pentru evaluarea pagubelor, iar după aprobarea dosarului de către asigurator, intri în reparații. Costul lucrării este suportat de compania de asigurare, dar firma îi va recupera ulterior în instanță de la administratorul drumului.
Practic, în cazul unui accident cauzat de calitatea îndoielnică a drumurilor din România, te afli într-una din cele două situații de mai jos, conform Digi24:
Maşină avariată în gropi (dacă nu aveţi poliţă CASCO)
-poze la faţa locului
-declaraţii de la martori
-reparaţia maşini
-cereţi recuperarea pagubelor
-adresaţi-vă instanţei
Maşină avariată în gropi (dacă aveţi poliţă CASCO)
– sunaţi la centrul de daune
– poze la faţa locului (dvs. sau un inspector de daune)
– deschideţi dosar de daună
– reparaţi maşina
– asiguratorul recuperează banii